My Blog List

Thursday, April 7, 2011

-Kebangkitan Rakyat-

Mengapa????
Penuh minat. Itu yang boleh saya simpulkan perhatian saya terhadap apa yang sedang bergolak di bumi Anbiya’ – Mesir.

Semasa kecil dulu, saya mengenali Mesir melalui kisah Nabi-nabi yang selalu emak saya ceritakan pada waktu malam. Saya tahu, kenal dan bertaaruf dengan sebuah Negara bernama Mesir ini kerana nabi-nabinya.

Semakin dewasa, saya mulai mengenali Mesir lebih mendalam kerana Mesir adalah pusat ilmu kerana di sana terletaknya sebuah pusat pengajian yang terulung di ibu kotanya Kaherah. Universiti al-Azhar, terkenal di seantero dunia sebagai sebuah institusi pengajian tinggi yang telah melahirkan ribuan cendiakawan Islam dan ulama-ulama yang tersohor.

Mungkin, sesetengah kita kurang maklumat berkaitannya dan ada juga yang tidak mahu mengambil tahu tentangnya. Apa jua tanggapan dan presepsi anda, saya kini teruja dengan apa yang berlaku di sana. Saban hari menanti berita yang terkini daripada media massa dan sumber internet yang menyalurkan info-info terkini dengan pantas.



2 Juta berkumpul di Tahrir Square, Kota Kaherah. 1 Suara 1 Kebangkitan


Jeritan dan laungan buat Hosni Mubarak : " Berambus! Berambus!."

Kebangkitan ini berlaku kerana kegagalan Hosni menyediakan pakej ekonomi untuk rakyatnya..Ekoran itulah berlaku satu ledakan kebangkitan untuk menuntut hak mereka.Hosni juga tidak memerintah mengikut cara Islam.Sesungguhnya Islam itu tinggi dan tidak ada yang lebih tinggi daripadanya.Maka Allah telah menunjukkan jalan keluar kepada Hosni. Hosni juga menjadi salah serang pemimpin Negara Islam yang sentiasa mencium telapak kaki Amerika dan sekutunya. Ada banyak lagi pemimpin Negara Islam yang gemar mengikut telunjuk Amerika laknatullah.kita boleh ambil contoh yang terdekat yang tidak perlu saya nyatakan di sini.Natni ditangkap pula saya.=)

Hosni disamakan dengan Hitler oleh rakyatnya

Lihatlah???

Adakah kita perlu taat kepada pemimpin yang membuat perjanjian dengan orang-orang kafir tetapi merugikan orang Islam.Suah tentu kita tidak bersubahat dalam hal ini. Kapal yang membawa bantuan dalam misi kemanusiaan ke Gaza pada tahun lepas juga dihalang oleh Hosni daripada melintasi perairan Mesir untuk ke Palestin menyebabkan mereka terkandas selama 2 minggu.Lihatlah betapa jijiknya Hosni ini. Kita mengharapkan kita tidak termasuk dalam golongan ini.

No comments:

Post a Comment